سی پی یو اینتل Intel Core i5-7400

پنجشنبه 26 دی 1398
13:39
ایده برتر

سی پی یو اینتل Core i5-7400

تعداد هسته: 4 هسته ای

مقدار حافظه cach : شش مگابایت

نوع سوکت : LGA 1151

معرفی سی پی یو اینتل Core i5-7400

سی پی یو یا همان واحد پردازنده مرکزی در واقع مغز کامپیوتر است که تمامی پردازش ها و محاسبات ریاضی و منطقی مورد نیاز برای اجرای برنامه ها و نرم افزارها را اجرا و مدیریت می کند. در واقع می توان میزان روان بودن و سرعت عملکرد یک کامپیوتر را تا حد بسیار زیادی به نوع سی پی یو به کار رفته در آن دانست. بنابراین در هنگام خرید و اسمبل کردن کامپیوتر باید به CPU به کار رفته دقت زیادی داشته باشید.

شرکت اینتل یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سی پی یو در سطح جهانی است که از جمله محصولات آن می توان به سی پی یو اینتل Intel Core i5-7400 اشاره کرد. شرکت اینتل این سی پی یو را در سال 2017 و در قالب سری پردازنده های Kaby Lake روانه بازار کرده است. برای آشنایی با مشخصات سی پی یو کامپیوتر اینتل مدل Intel Core i5-7400 تا انتهای متن با ما همراه باشید.

معرفی سی پی یو اینتل Core i5-7400

طراحی و ساختCPU Intel Core i5-7400

  • سرعت عالی در اجرای برنامه ها و بازی ها

سی پی یو کور ای 5 اینتل 7400 دارای لیتوگرافی 14 نانومتری است و مجهز به چهار هسته و چهار Thread (رشته) می باشد. از این جهت می توان بر روی آن برای اجرای چند برنامه مختلف به صورت هم زمان حساب باز کرد. همچنین از آنجا که فرکانس پایه سی پی یو چهار هسته ای اینتل Core i5-7400 برابر با 3 گیگاهرتز است، می توان از سرعت بالای آن در انجام پردازش ها اطمینان داشت. لازم به ذکر است که فرکانس این CPU از طریق تکنولوژی Turbo Boost تا 3.5 گیگاهرتز قابل ارتقا می باشد. با توجه به این مشخصات می توان گفت که پردازنده چهار هسته ای اینتل Core i5-7400 برای اجرای برنامه های معمولی و حتی نیمه تخصصی و اجرای بازی ها انتخاب ایده آلی است و به ندرت با مشکلاتی مانند کندی در عملکرد مواجه خواهید شد.

سرعت عالی در اجرای برنامه ها و بازی ها

پردازنده کامپیوتر اینتل Core i5-7400 مجهز به 6 مگابایت حافظه کش و از نوع 64 بیتی نیز هست و از فناوری اینتل در زمینه مدیریت هوشمند حافظه کش پشتیبانی می کند. این فناوری باعث می شود تا پردازش ها متناسب با میزان پیچیدگی شان اولویت بندی شده و حافظه کش مناسب به آنها به صورت هوشمند اختصاص یابد. بنابراین این سی پی یو Core i5 توانایی بالایی در اجرای چند پردازش به صورت هم زمان دارد و در هنگام انجام محاسبه دچار هنگ کردن نخواهد شد.

طراحی و ساختCPU  Intel Core i5-7400

  • مجهز به پردازنده گرافیکی اینتل

یکی دیگر از ویژگی های سی پی یو Intel Core i5-7400 مجهز بودن آن به پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 630 است. این پردازنده گرافیکی دارای فرکانس پایه 350 مگاهرتز و فرکانس داینامیک یک گیگاهرتز است و از رزولوشن 4K، DirectX 12 و فناوری سه بعدی (3D) پشتیبانی می کند. به همین دلیل با استفاده از پردازنده گرافیکی به کار رفته در سی پی یو اینتل Core i5-7400 قادر به تماشای فیلم های سینمایی و انجام کارهای معمولی و روزمره با کامپیوتر خواهید بود و نیازی به خرید کارت گرافیک به صورت جداگانه نخواهید داشت. اما اگر به اجرای بازی های گرافیکی و استفاده از نرم افزارهای نیمه تخصصی مربوط به حوزه گرافیک و ادیت فیلم و عکس نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم تا از یک کارت گرافیک جداگانه در کنار سی پی یو اینتل Core i5-7400 بهره ببرید.

مجهز به پردازنده گرافیکی اینتل

سی پی یو Intel Core i5-7400

  • سازگاری با حافظه های رم به روز

از دیگر قطعات مهم و حیاتیِ کامپیوتر باید به حافظه رم اشاره کنیم که تعامل زیادی با CPU دارد و نقش مهمی در اجرای سریع برنامه ها و جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند هنگ کردن سیستم ایفا می کند. در هنگام اسمبل کردن کامپیوتر حتماً باید از سازگاری پردازنده با حافظه های رم مورد استفاده تان اطمینان داشته باشید؛ در غیر این صورت بسیاری از قابلیت های سی پی یو و حافظه رم بدون استفاده باقی خواهد ماند.

سی پی یو اینتل Core i5-7400 با حافظه های رم DDR4 و DDR3L سازگار است و از دو حافظه رم با ظرفیت حداکثر 64 گیگابایت پشتیبانی می کند. بنابراین شما می توانید از به روزترین حافظه های رم موجود در بازار در کنار این سی پی یو چهار هسته ای دی دی ار 4 بهره برده و از عملکردی سریع و روان بهره مند شوید. این ویژگی به خصوص در هنگام اجرای چند برنامه به صورت هم زمان کارایی بالایی دارد.

سی پی یو  Intel Core i5-7400

جمع بندی

سی پی یو اینتل Intel Core i5-7400 را می توان برای استفاده در کامپیوترهای خانگی و اداری یک انتخاب ایده آل دانست. این پردازنده از قدرت پردازشی مناسب برای اجرای برنامه ها و بازی های نیمه سنگین و انجام کارهای روزمره مانند مرور صفحات وب، پخش فیلم و موسیقی و... برخوردار می باشد. همچنین CPU اینتل Core i5-7400 توانایی اجرای نرم افزارهای نیمه تخصصی گرافیکی را نیز دارد. البته نباید بر روی این سی پی یو برای انجام پردازش های سنگین و اجرای برنامه های تخصصی و بازی های گرافیکی روز حساب باز کرد.

سازگاری با حافظه های رم به روز

چنانچه قصد خرید سی پی یو Core i5 را دارید، با شماره 73027-021 تماس بگیرید تا کارشناسان شرکت ایده برتر پارسیان اطلاعات لازم در رابطه با قیمت روز سی پی یو و همچنین نحوه خرید پردازنده کامپیوتر را در اختیار شما قرار دهند. همچنین اگر پیش از این سابقه استفاده از این پردازنده را دارید، با ثبت نظرات خود در بخش کامنت های سایت ایده برتر به کاربران دیگر در انتخاب CPU مورد نظرشان کمک نمایید.

سی پی یو  Intel Core i5-7400


[ بازدید : 15 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ایده برتر پارسیان است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]